Ваше лого — чи не основна частина айдентики бренду. Саме відомий логотип робить компанію популярною, граючи на асоціаціях. Згадайте ті самі приклади McDonald’s, Chanel, Adidas та багатьох інших брендів. Але що було раніше: курка чи яйце? Чи приніс логотип компанії популярність, чи навпаки відомий логотип — це наслідок популярності бренду?
Сьогодні в нашому блозі поговоримо про важливість розробки логотипів для брендингу, а заразом – розвінчуємо найпопулярніші міфи про те, яким має бути ідеальний лого.
Міф 1: Тільки унікальний логотип є якісним!
Зрозуміло, багато в чому це так. Але у світі така кількість компаній, що бути унікальними в розробці логотипу буде непросто. І гарантій того, що ваш логотип не повторить чийсь ще, давно забутий, або використовуваний на іншому краю планети, вам ніхто не дасть. Для цього серед зареєстрованих товарних знаків використовується термін “схожість за ступенем змішування” – якщо логотипи зареєстровані в тому самому класі. Якщо лого схожі у кардинально різних компаній чи продуктів — такі випадки взагалі не вважаються плагіатом.
Більше того, іноді схожість грає на користь: якщо ваше лого схоже, але не дублює відомий бренд, це може спричинити позитивні асоціації у покупців.
Міф 2: Запам’ятовується логотип — це важливо
На жаль, ніхто не дасть вам гарантію, що ваше лого буде 100% незабутнім. Втім, іноді найпростіші логотипи виявляються такими, що легко запам’ятовуються, а складні форми, унікальні дизайни — так і залишаються невідомими. Тому краще вибрати логотип, який гармоніюватиме з вашою назвою та нішою, а запам’ятовуваність до нього прийде, якщо ви грамотно просуватимете свій бренд.
Міф 3: Обов’язково потрібно вибрати логотип під сферу діяльності
Погодьтеся, це було б банально, якби у всіх взуттєвих брендів на логотип було б взуття, а у виробників молока — корови чи молочні продукти. Якщо ваша назва (а у багатьох компаній це так і є) вже несе в собі посилання на сферу діяльності, логотипу не обов’язково її підкреслювати. Зрештою, логотип — лише частина айдентики, і ви можете виділити свою діяльність у слогані, назві та інших візуальних елементах брендингу.
Міф 4: Простий логотип – краще, ніж складний
Тут ми знову повертаємося до питання: що панує у впізнаваності — правильний логотип чи просування та якість товарів та послуг? Прикладів складних відомих логотипів чимало – ті ж анімовані логотипи Disney і Pixar, складний логотип Versace з Медузою Горгоною впізнавані миттєво, і на користь цієї впізнаваності зіграла популярність бренду, а не навпаки. Хоча тенденція до спрощення логотипів все ж таки є: лого Samsung, McDonald’s або того ж Starbucks спочатку були набагато складнішими. Та й друкувати прості логотипи набагато зручніше.
Міф 5: Мінімалізм колірної гами є обов’язковим
Незважаючи на те, що безліч брендів намагаються обмежити кількість кольорів в лого лише 2-3, а то й зовсім вибрати моноцвіт, це правило зовсім необов’язкове. Набагато важливіше, щоб кольорова гама логотипу гармоніювала з іншими елементами брендингу. На користь меншої кількості кольорів в логотип говорить все те ж зручність друку: при зменшенні логотипу не потрібно складних маніпуляцій, друкувати логотипи з 1-3 кольорами можна на будь-яких поверхнях без побоювання, що логотип виглядатиме по-різному на склі, полотні або вінілі.
Міф 6: Потрібно користуватися правилом «Золотого перетину» в логотипі
Незважаючи на те, що «золотий перетин» вважається каноном для візуальної привабливості зображення, наукових чи статистичних доказів, що він допомагає зробити логотип пізнаваним, немає.
Міф 7: Приховані смисли в логотипі залучають клієнтів
Можливо, для певних ніш це дійсно працює. Наприклад, у сегменті відеоігор логотип розробника нерідко несе в собі певну інформацію, а логотип гри може містити «пасхалки», але погодьтеся, закладати приховані смисли потрібно далеко не завжди. І якщо ви успішно розвиваєте свій флористичний салон, навряд чи підбір квітів у лого на «мові квітів», що використовувався в XIX столітті, сильно вплине на приплив клієнтів. А ось якісні букети, що продаються під гарним лого, точно вплинуть.
Таким чином, розробка логотипу – це завжди індивідуальний процес, і його складно звести до певного алгоритму, що гарантує впізнаваність. А ось якісна робота дизайнерів та друкарні буде не зайвою, щоб ваш лого виглядав естетично та привабливо.