Питання та відповіді

На цій сторінці ви зможете знайти відповіді на питання, що вас цікавлять пов’язані з роботою друкарні.
Загальні питання Питання щодо друку Питання щодо дизайну

Загальні питання

Який у вас графік роботи?

Ми працюємо у будні з 9:00 до 18:00. Проте ми розуміємо, що форс-мажори живуть не за графіком і в такому разі ми можемо працювати вночі, у вихідні та із залученням додаткової робочої сили — за окрему доплату, зрозуміло.

Скільки часу потрібно на прорахунок вартості замовлення?

Більшість замовлень ми прораховуємо, не кладучи слухавку. Якщо замовлення складне і потрібно дізнатися про вартість матеріалів або робіт, то прорахунок може зайняти 15-20 хвилин — у такому разі ми вам передзвонимо.

Скільки часу займає виконання замовлення?

До кожного виду продукції є стандартний термін виготовлення. Терміни обумовлені з одного боку тим, що кожна операція займає певний час, з іншого боку дотримується черговість замовлень. Але у нас є можливість виробництва вашого замовлення у «прискореному» та «терміновому» режимі. Звісно, за деяку доплату.

Чи здійснюється доставка готової продукції?

Термінові замовлення ми можемо надіслати на таксі одразу після готовності продукції. Також здійснюємо відправку продукції “Новою поштою” до будь-якої точки України. Якщо потрібна доставка одразу за готовністю продукції – повідомте про це менеджеру.

Питання щодо друку

У мене є макет, чи можу я його у вас надрукувати?

Звісно. Але макет повинен відповідати наступним вимогам. Якщо ж макет не підходить до друку, то ви можете замовити у нас послугу підготовки макета до друку.

Що таке CMYK?

Під час повнокольорового друку – абревіатура чотирьох основних кольорів, з яких складаються всі зображення. Блакитний, пурпурний, жовтий, чорний – CMYK. Співвідношення кольорів у моделі CMYK задається у відсотках – від 0 (відсутність кольору) до 100% (максимум кольору). 100% суміш цих кольорів дає чорний колір, їх відсутність (= 0% кожного) дає білий колір.

Що означає цифри 4+0, 4+1, 4+4?

У поліграфії прийнято таким чином позначати кількість кольорів, що друкуються, на кожній із сторін аркуша паперу. Будь-яке кольорове зображення стандартно складається з 4 кольорів – блакитний, пурпуровий, жовтий, чорний. Позначення 4+0 – це 4 кольори на одній (лицьовій) стороні та 0 кольорів на звороті. 4+1 – це 4 кольори на лицьовій та 1 на обороті, тобто. повноцвіт з одного боку та одна фарба на обороті. У разі цифрового друку, 1 фарба – це завжди чорний колір. 4+4 – це повноцвіт із двох сторін і так далі.

Чому на друку виходить не так, як у мене на екрані?

Для максимально точного відображення макета на екрані необхідно дотриматися кількох важливих умов: правильно відкалібрований дисплей, колірний профіль пристрою, на якому буде здійснено друк, та певні умови перегляду. Якщо всі ці умови не дотримуються, гарантувати точне відтворення кольору в макеті неможливо. Тому, приходьте до нас, і Ви зможете оцінити точно відтворюваний колір як на наших відкаліброваних дисплеях, так і на друкарській кольоропробі.

Навіщо виготовляти кольоропробу?

Виготовлення кольоропроби необхідно для того, щоб переконатися, що в кінцевому підсумку після друку тиражу Ви отримаєте саме те, що очікуєте. Тим більше, якщо Ви пред’являєте високі вимоги до точності попадання в колірний тон.

Коли використовують систему кольорів CMYK, а коли RGB? Чому важливо створювати макет, спочатку вибравши правильний колірний простір, а не переводити в нього готовий макет?

Колірна модель CMYK використовується в друку, так як для відтворення повнокольорового зображення на відбитку використовуються 4 фарби: блакитна, пурпурна, жовта та чорна. Колірну модель RGB використовують дисплеї, сканери, фотоапарати. Основними відмінностями цих моделей, з погляду підготовки оригінал-макета, є різниця колірного охоплення та відсутність чорної складової у системі RGB. Тому, якщо Ви спочатку створюєте макет у системі RGB, то при перерахуванні кольорів у CMYK графічним редактором, можливе спотворення відтінків, а також поява складеного чорного кольору, в якому будуть домішки інших фарб, що може згубно позначитися на якості друку, особливо тонких ліній та дрібного тексту.

Що таке dpi?

Абревіатура від англійської dots per inch (дослівно – точок на дюйм), одиниця виміру кількості точок на лінійний дюйм. У dpi вимірюється роздільна здатність зображення. Наприклад, 300 dpi означає, що роздільна здатність цього зображення: 300 точок на дюйм. Чим вище цей показник, тим якісніше зображення. Для поліграфічної продукції рекомендується використовувати зображення з роздільною здатністю не менше 300 dpi.

Що таке крейдований папір?

Це папір, на який наноситься крейдований шар, що надає паперу високу гладкість та білизну. Глянцеві журнали зазвичай випускають саме на такому папері, тому що він забезпечує яскравість та блиск зображення.

Що таке дизайнерський картон?

На відміну від стандартного білого картону, дизайнерський картон вражає різноманітністю кольорів, фактур та щільностей. Помаранчевий або переливчасто синьо-зелений, зі структурою лляної тканини або шкіри, ультра-глянцевий або бархатисто-матовий – використання дизайнерського картону як вихідний матеріал дозволяє отримувати більш незвичайну друковану продукцію. На дизайнерському картоні часто друкуються візитки, листівки, запрошення, ексклюзивні упаковки та інша продукція преміум-класу. Мінус дизайнерського картону – не всі його види якісно продруковуються на цифровій друкарській машині, у такому разі потрібно замовляти трафаретний друк.

Чому в макетах цифрового друку не рекомендується використовувати пантонні кольори?

Використовуючи пантонний колір, потрібно розуміти, що його буде перераховано обчислювальною системою друкарської машини у відсоткові співвідношення колірної системи CMYK. Гарантувати точне потрапляння в такому випадку стає неможливим і на різних типах обладнання той самий колір може бути відтворений по-різному. Тому необхідно всі пантонні кольори перевести в систему CMYK самостійно за допомогою графічного редактора і відкоригувати можливі розбіжності за тоном кольору.

Яку щільність паперу рекомендується використовувати для різних продуктів?

Якихось жорстких стандартів не існує, є лише ряд рекомендацій. Так, наприклад, для буклетів, рекомендується папір щільністю від 130 до 170 г/м2. Для візиток та кишенькових календариків – від 250 до 300 г/м2. Для широкоформатного друку фотографічного зображення – від 180 г/м2 та щільніше, для креслень – від 80 г/м2. Якщо ви не знаєте або не впевнені, який папір потрібний для вашої роботи, то ви можете зателефонувати і проконсультуватися у наших менеджерів.

Що таке пантон і навіщо мені дивитися пантонний віер?

Колірна модель пантон – це система підбору кольору, розроблена американською фірмою Pantone Inc і використовується поліграфіями по всьому світу. Кожен колір у цій системі має свій номер, всі еталонні кольори надруковані на папері та скріплені між собою, утворюючи пантонний віер. Вибір пантона здійснюється в основному при розробці логотипу та фірмового стилю компанії – наприклад червоно-синій логотип описується двома номерами пантонів і при друку трафаретним або офсетним способом виходить завжди однаковим. Цифровий спосіб друку не може точно передати пантон, хоча практично завжди можливо підібрати максимально близький до вихідного пантону колір.

У мене є макет у форматі tiff/psd. З нього можна надрукувати трафаретні візитки та зробити тиснення?

Ні. Макети для трафаретного друку, а також для створення кліше для тиснення повинні бути виконані у векторному форматі з урахуванням необхідних вимог. Якщо потрібно, ми можемо відобразити ваш макет у векторному редакторі.

Ми зробили макет у Ворд\Пейнт\Паблішері. Він годиться до друку?

Ні, не годиться. Файли, зроблені в цих програмах, не відповідають нашим технічним вимогам та потребують додаткової обробки.

Чому цифровим друком не рекомендується друкувати складні градієнти?

Цифровий друк, як і будь-який інший технологічний процес, має свої похибки та недоліки. Відтворення друкарською машиною плавного переходу одного кольору в інший може не завжди збігатися з тим, що Ви можете спостерігати у себе на моніторі. Наприклад, причиною може бути невідповідність рівнів контрастності монітора та друкарської машини.

Чому цифровим друком не рекомендується друкувати великі площі з однотонною заливкою?

На великій площі з рівномірною заливкою дуже добре видно будь-які дефекти, які можуть виникнути з різних причин: через нерівномірність розподілу тонера (порошку) в друкарській машині або пов’язані з попаданням частинок пилу на папір.

Чому цифровим друком не варто друкувати дуже темні відтінки?

Елементи макета, що мають дуже темні заливки, можуть бути невідмінними на відбитку від чорного кольору. Необхідно пам’ятати, що екран має підсвічування і темний колір сприймається яскравіше, ніж на папері. Колір на матеріалі, що запечатується, формується за допомогою накладання 4 кольорів і при великій концентрації велика ймовірність того, що він буде сприйматися оком як чорний.

Навіщо потрібні вильоти?

Вильоти потрібні для компенсації похибки при різанні. Інакше, не пустивши зображення за обріз, після порізки або висікання можна отримати деякі аркуші в стосі з частиною незапечатаної області.

Чому на моїх візитках на льону кольорова плашка вийшла нерівномірною?

Технологія електроперенесення, що використовується в цифровому друку, дуже чутлива до неоднорідності паперів, на яких йде друк. Фактурний папір (наприклад “під льон”) неоднорідний за своєю структурою, заряд проходить через нього нерівномірно, звідси деякі спотворення заливок. На тексті, лініях та маленьких об’єктах ці спотворення менш помітні, але кольоровий плашок дозволяє помітити неоднорідність.

Навіщо потрібні поля (відступи від кордонів до тексту/зображення)?

Чим менше поле, тим сильніше видно несиметричність, яка може виникнути внаслідок похибок під час друку, фальцювання (біговки) та різання. До того ж, малі поля створюють візуальну напруженість і макет виглядає перевантаженим і неакуратним.

Навіщо переводити шрифти в криві?

Переведення шрифтів у криві необхідне для того, щоб текст виглядав ідентично на будь-якому комп’ютері, навіть якщо в системі відсутній шрифт, використаний у макеті. Якщо ж не виконати переведення шрифтів у криві, то при відкритті макета на інших комп’ютерах можлива заміна відсутніх шрифтів іншими, які не відповідають оригіналу макету.

Навіщо давати невидимий контур у розмір макета?

Даючи невидимий контур у розмір макета, Ви показуєте розмір друкованої продукції після обрізки, а також розміри вильотів (області, що виходять за обріз).

Питання щодо дизайну

У мене вже є макет, але мені хочеться внести до нього зміни. Це можливо?

Звичайно, головне щоб у Вас був редагований вихідник цього макета (якщо макет робили не Ви особисто, то вихідний файл потрібно взяти у дизайнера, який робив макет).

Як замовити у вас дизайн виробу?

Дуже просто – дзвоніть, пишіть, заходьте, запрошуйте нас – розкажіть, що Ви хочете. Ми уважно Вас вислухаємо, поставимо необхідні питання, погодимо ціну і все, процес пішов. Якщо йдеться про замовлення логотипу та фірмового стилю, ви вже знаєте, що хочете і вам не потрібна попередня консультація – скачайте бриф, заповніть його та надішліть нам – ми з вами зв’яжемося самі.

Що робити, якщо я не маю вихідного файлу потрібного макету?

Тут можуть бути варіанти. Можна відобразити макет заново за друкованим зразком, відсканованою картинкою або передпереглядовим файлом, в деяких випадках можна внести зміни до друкованої версії макета. У будь-якому випадку вихід є завжди, і ми його знайдемо.

У мене є негативний досвід роботи з дизайнерами. Як я можу знати, що у випадку з вами теж не залишусь розчарованим?

Ми давно зробили ставку на високу якість своєї роботи та не помилилися. Один із китів, на якому тримається наш бізнес, — чітко організоване дизайн-бюро, де працюють лише професійні дизайнери під досвідченим керівництвом. Це дозволяє нам бути впевненими в якості наших макетів на 100%, у чому можете із задоволенням переконатись і ви особисто.

Ви розробляєте логотипи?

Звісно, ​​причому з великим задоволенням. Докладніше про створення логотипу ви можете прочитати тут.

Хочу замовити дизайн у друга, він нещодавно закінчив курси з дизайну та працює фрілансером.

У такому разі можете очікувати на кілька проблем. По-перше не факт, що ви отримаєте грамотний з погляду реклами, так і естетики, дизайн. По-друге, макети створені людьми, які не знайомі з друкованими технологіями, найчастіше виглядають на папері зовсім не так, як виглядали на моніторі. По-третє, пам’ятаєте — ахіллесова п’ята фрілансерів — це терміни. Тому найкраще довірити дизайн професіоналам і не гаяти час і гроші.

Мій макет зроблений чудовим веб-дизайнером. Чому він не підходить для друку?

Справа в специфіці вимог додрукарської підготовки. При створенні дизайну друкованого файлу є низка правил та обмежень, які веб-дизайнер навряд чи знає. У результаті ви отримаєте макет, який непогано виглядає на екрані і непридатний до друку. Якщо хочете привабливий макет, який буде надруковано якісно – звертайтесь до дизайнерів, які мають значний досвід роботи з поліграфічною продукцією.

Я хочу барвистий макет з великою кількістю фотографій. Де їх взяти?

Є кілька варіантів. Ви можете спробувати пошукати безкоштовні фотографії в Інтернеті. Мінус такого підходу у тому, що вибір фотографій буде значно обмеженим. Можна також купити фотографії на спеціалізованих сайтах, де представлений великий вибір платних фотографій. І, нарешті, можна організувати фотосесію – отримавши в результаті якісні та, головне, унікальні фотографії вашої продукції. Звертайтеся до нас і ми допоможемо підібрати фотографії в Інтернеті, купити їх на спеціальних сайтах та навіть організувати фотосесію.